Glad påsk!

Påskbuffén som är

lite nyttigare

Gott eller nyttigt på påskbordet? Svaret är givet – ”både och”. Här hittar du recepten som får smaklökarna att hoppa och kroppen att må bra.

  • Pocherat ägg på aubergine

    Här toppas stekta aubergineskivor med ett pocherat ägg. Avsluta med att ringla över citron- och körveldressing och garnera med rädisor. Gott och grönt!
    Recept på Pocherat ägg på aubergine

  • Rödingcarpaccio med ärtcitronette

    Carpaccio är en klassisk förrätt som sällan slår fel – här gör vi den på rödingfilé. Servera med sojabönor, haricots verts och mangold. Några klickar gräddfil blir pricken över i!
    Recept på Rödingcarpaccio med ärtcitronette

  • Sparrissallad med rågbröd, valnötter och ädelost

    Här är en riktigt god sparrissallad som passar lika bra på buffén som till förrätt. Toppa den med en syrlig äppelvinägrett, ädelost och rågbrödskrutonger.
    Recept på Sparrissallad med rågbröd, valnötter och ädelost

  • Kycklingkebbe med labneh

    Små järpar av kycklingfärs med smak av pinjenötter och spiskummin, serveras med labneh – libanesisk kryddad yoghurt. Äts i pitabröd tillsammans med sallad, lök och spetspaprika.
    Recept på Kycklingkebbe med labneh

  • Gurk- och avokadosoppa med gräslöksolja

    En krämig soppa på tre gröna favoriter: gurka, avokado och gräslök. Citron och dill ger en pigg smak. Ät soppan som den är eller servera ihop med kycklingspett och lite rostad lök.
    Recept på Gurk- och avokadosoppa med gräslöksolja

  • Ugnsomelett med japanska influenser

    En matig ugnsomelett med smak av soja, serveras med champinjon- och pak choi-sallad som toppas med en dressing med smak av lime och ingefära. Perfekt till buffén!
    Recept på Ugnsomelett med japanska influenser