Vad kan vi hjälpa dig med?
Chatta? Få snabbt svar av vår hjälprobot.
Har du ett ICA-kort sedan tidigare kan du beställa nytt kort direkt under "Ditt konto" (kräver inloggning) som du når under ditt namn längst upp till höger på sidan. Det går även bra att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med detta.
Har du något av ICAs bankkort kan du dygnet runt spärra det eller beställa ett nytt kort direkt på icabanken.se, i ICA Bankens app eller via telefon.
För att din ansökan ska gå igenom behöver alla fälten vara ifyllda korrekt. Kontrollera så att du inte missat att fylla i ett fält eller fått ett fält rödmarkerat vid ansökan. Om ett fält blivit rött betyder det att informationen som står där inte är godkänd. Håll muspekaren över frågetecknet i fältet om du är osäker på vad som ska fyllas i. Tänk på att din mejladress behöver vara unik och det går inte att ange en mejladress som redan finns på någon annan som är stammis.
Om du får ett felmeddelande efter att du har fyllt i din ansökan kan det bero på någon av följande orsaker:
- Du har redan ett ICA-kort eller är redan Stammis.
- Du har skyddad adress.
Om något av dessa stämmer in på dig behöver du kontakta kundservice.
Det kan också bero på att du inte är folkbokförd i Sverige. I så fall behöver du fylla i en ansökan om att bli stammis på ICA utan svenskt personnummer.
Du kan själv välja att återställa ditt lösenord på ICA.se genom att klicka på Glömt lösenord. Då skickas ett mejl med en länk där du kan byta lösenord.
Har du inte tillgång till din mejladress eller finns den ej registrerad hos oss så kan du kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att uppdatera din mejladress, alternativt skickar ett lösenord via brev.
Du använder samma lösenord för ICA.se och appen ICA.
För att sätta in pengar via en Internetbank gör du en betalning till bankgiro 204-3727. Som OCR-nummer anger du ditt kontonummer (nio siffror, börjar med fem) och lägger till siffran 18. Mata in alla siffrorna i följd utan mellanslag, så här: 5XXXXXXXX18.
Kontonumret hittar du på ditt kontoutdrag/faktura eller under mitt saldo.
ICA Bankens kontovillkor är utformade i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer - det vill säga att kostnader som uppstår ska betalas av kortkunden själv och inte fördelas över samtliga kunder.
När du utnyttjar din kredit uppstår en kostnad för banken och den ska ersättas. Därför tillämpas dag-för-dag ränta som gör att du betalar ränta beräknad på skuldens storlek och den tid skulden belastar krediten. Aviavgiften är avsedd att täcka de kostnader som uppstår i samband med avisering och denna avgift debiteras enligt kontovillkoren - om kontot uppvisar en skuld den dag fakturan sammanställs. När denna dag infaller för nästkommande sammanställning meddelas alltid i förväg på fakturan. Vid tillgodohavande på fakturadagen har banken valt att bjuda på aviavgiften, för att framhålla att inbetalningar i förskott är det förmånligaste alternativet.
Om aviavgift debiteras beror alltså på om kontot på fakturadagen uppvisar en skuld - inte på vilken dag en inbetalning har bokförts.
Chatta
Vår Hjälprobot är tillgänglig 24/7, kan den inte svaret på din fråga kan du chatta med en kollega under våra öppettider.
Ring
Vill du hellre prata med oss över telefon? Ring oss. Tänk på att det kan vara viss väntetid.
Mejla
Använd vårt webbformulär för att ställa en fråga eller lämna feedback om ICAs egna varor, vår matkasse eller e-handeln.