Har du ett ICA Kort sedan tidigare kan du beställa nytt kort direkt under "Ditt konto" (kräver inloggning) som du når under ditt namn längst upp till höger på sidan. Du kan även kontakta ICA Kundservice på telefon 033-47 47 90.
Har du något av ICAs bankkort kan du dygnet runt spärra det eller beställa ett nytt kort direkt på icabanken.se, i ICA Bankens app eller på telefon 033-47 47 90 knappval 2.
För att din ansökan ska gå igenom behöver alla fälten vara ifyllda korrekt. Kontrollera så att du inte missat att fylla i ett fält eller fått ett fält rödmarkerat vid ansökan. Om ett fält blivit rött betyder det att informationen som står där inte är godkänd. Håll muspekaren över frågetecknet i fältet om du är osäker på vad som ska fyllas i.
Om du får ett felmeddelande efter att du har fyllt i din ansökan kan det bero på någon av följande orsaker:
- Du har redan ett ICA-kort eller är redan Stammis.
- Du har skyddad adress.
Om något av dessa stämmer in på dig behöver du kontakta kundservice.
Det kan också bero på att du inte är folkbokförd i Sverige. I så fall behöver du fylla i en ansökan här istället.
Du kan välja att återställa ditt lösenord på ica.se genom att klicka på ”Glömt lösenord?” som finns på inloggningssidan eller knappen nedan. Då skickas ett mejl med en länk där du kan byta lösenord själv.
Har du inte tillgång till din mejladress eller finns den ej registrerad hos oss så kan du kontakta vår kundservice på telefon 033–47 47 90 så hjälper vi dig att uppdatera din mejladress, alternativt skickar ett lösenord via brev.
Du använder samma lösenord för ica.se och appen ICA.
För att sätta in pengar via en Internetbank gör du en betalning till bankgiro 204-3727. Som OCR-nummer anger du ditt kontonummer (nio siffror, börjar med fem) och lägger till siffran 18. Mata in alla siffrorna i följd utan mellanslag, så här: 5XXXXXXXX18.
Kontonumret hittar du på ditt kontoutdrag/faktura eller under mitt saldo.
ICA Bankens kontovillkor är utformade i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer - det vill säga att kostnader som uppstår ska betalas av kortkunden själv och inte fördelas över samtliga kunder.
När du utnyttjar din kredit uppstår en kostnad för banken och den ska ersättas. Därför tillämpas dag-för-dag ränta som gör att du betalar ränta beräknad på skuldens storlek och den tid skulden belastar krediten. Aviavgiften är avsedd att täcka de kostnader som uppstår i samband med avisering och denna avgift debiteras enligt kontovillkoren - om kontot uppvisar en skuld den dag fakturan sammanställs. När denna dag infaller för nästkommande sammanställning meddelas alltid i förväg på fakturan. Vid tillgodohavande på fakturadagen har banken valt att bjuda på aviavgiften, för att framhålla att inbetalningar i förskott är det förmånligaste alternativet.
Om aviavgift debiteras beror alltså på om kontot på fakturadagen uppvisar en skuld - inte på vilken dag en inbetalning har bokförts.
Just nu cirkulerar bluffmeddelanden i ICAs namn via SMS, mejl, Facebook och telefon. I sådana meddelanden står det vanligtvis att man vunnit ett presentkort från ICA och att man endast behöver klicka på en länk i meddelandet för att ta del av detta. Man ombedes sedan fylla i sina person-, kort- eller kontouppgifter.
Vår Hjälprobot är tillgänglig 24/7, kan den inte svaret på din fråga kan du chatta med en kollega under våra öppettider.
Vill du hellre prata med oss över telefon? Ring oss. Tänk på att det kan vara viss väntetid.
Använd vårt webbformulär för att ställa en fråga eller lämna feedback om ICAs egna varor, vår matkasse eller e-handeln.