Bra för blodet

B12-vitamin

B12-vitamin, eller Kobalomin, finns främst i animaliska livsmedel som kött, fisk, ägg och mjölk. Även fermenterade produkter kan innehålla vitamin B12. Inspireras av tips och recept med vitaminet.

Mer om vitaminer Recept med fisk

Artiklar

Bästa starten på dagen

Proteinrika frukostfavoriter

Här listar vi 7 frukostrecept rika på protein - till hela veckan.
Bild laddas
Enkelt, nyttigt & gott

Egen nötmjölk, så gör du!

Gör och drick egen nötmjölk - ett enkelt sätt att få i sig en massa nyttigheter.
Bild laddas
Viktiga livsmedel

Är du vegetarian?

Här är de livsmedel du bör ha extra koll på för att få i dig viktiga näringsämnen.
Bild laddas
En grön hälsokick

Matcha latte, så gör du!

Med tre enkla steg blir du en mästare på att göra denna populära dryck!
Bild laddas
Guide

Guide

Vad är skillnaden mellan olika vegetabiliska drycker? Får man inte säga havremjölk?
Bild laddas
Tips till påsk!

Färga ägg naturligt

Vilka råvaror i ditt kylskåp kan du använda för att färga påskäggen i vackra färger?
Bild laddas
Ägg

Koka ägg i micron

Koka ägg i micron? Det är superenkelt och himla smidigt! Här visar vi hur du gör. 
Bild laddas
Briljera i köket!

Hur pocherar man ägg?

Med några enkla knep kan vem som helst lyckas med den perfekt rinniga gulan, vi visar hur.
Bild laddas
Vi testar!

Bästa sättet att skala ägg

Vi har testat fem olika sätt att skala ägg och det bästa sättet att skala ägg på är...
Bild laddas

Recept

Receptsamlingar