Hej!

Du verkar ha en gammal webbläsare. Uppdatera för att få ut det mesta av ICA.se.

Det är lätt som en plätt att förvandla pannkakor till en nyttig frukost, lunch eller middag. Boosta med nyttigheter som spenat och morot eller byt ut mjölet mot rådflingor eller havregryn.

Text Anna K Sjögren Recept Matilda Alexandersson Foto Lennart Weibull
Tips: Här hittar du alla recept på pannkakor. 

  • Rågpannkaka med lingon

    Råg ger mättnad som håller länge och lingonen ger fin syrlig smak. Rågpannkakan kan med fördel toppas med matig cottage cheese eller någon annan god ost.

    Rågpannkaka med lingon

  • Havrepannkaka med kardemumma

    I denna pannkaka med havregryn mixas smeten slät och sedan tillsätts rivet äpple. En matig pannkaka som med fördel toppas med stekta äppelklyftor med kardemumma och turkisk yoghurt.

    Havrepannkaka med kardemummaäpplen

  • Ärtpannkaka

    Mixa ned gröna ärter i smeten och du får en pannkaka som mättar bättre och får vackert grön färg. Toppa med cottage cheese och rökt skinka.

    Pannkaka med gröna ärter och rökt skinka

  • Kikärtspannkaka

    Kikärter kan man ha i det mesta, och de gör sig extra bra i pannkakor. De blir mer mättande och ger god smak. Toppa med söta körsbärstomater, basilika och salt och god fetaost.

    Kikärtspannkaka

  • Rödbetspannkaka

    Rödbetsjuice färgar pannkakan vackert rosa och bidrar med rödbetans alla nyttoämnen. Toppa med syrlig fänkål och salt getost för att väga upp den lite jordiga rödbetssmaken.

    Rödbetspannkaka

  • Blåbärspannkaka med råg

    Med rågflingor i smeten mättar pannkakan länge. Lyxa till det med massa blåbär och hackade hasselnötter.

    Rågpannkaka med blåbär och hasselnötter

  • Spenat- och morotspannkaka

    Den här fina gröna pannkakan är boostad med både spenat och riven morot. Gott och näringsrikt med cottage cheese till.

    Spenatpannkaka med örtröra

Just nu sprids bluffmeddelanden om presentkort som ser ut att komma från ICA. Läs mer