Hej!

Du verkar ha en gammal webbläsare. Uppdatera för att få ut det mesta av ICA.se.

Har du noll mellanmålsinspiration så har du kommit rätt! Här har vi samlat ett gäng goda energirika recept som är enkla att förbereda och transportera. Skrolla ner för att upptäcka din nya mellanmålsfavorit!

Stephanie Johansson

Fler recept på mellanmål hittar du här!

  • Chiapudding

    Mellanmålspudding gjord på chiafrön och havredryck. Förbered gärna kvällen innan i en låda med återförslutningsbart lock och låt stå kylt över natten så puddingen hinner svälla ordentligt. När det är dags för mellis toppar du med lite frukt och bär.

    - Chiapudding

    Spara

  • Morotsbollar med mandel, kardemumma och citron

    Dessa bollar är perfekta för den som vill ha något sött att se fram emot på eftermiddagen. Görs på mixade morötter, mandlar och dadlar. Smaksätts med kardemumma och citron. Rullas i kokos. Klart!

    - Morotsbollar med mandel, kardemumma och citron

    Spara

  • Bar med torkade svarta vinbär och frön

    Gör din egen bar med nyttiga frön, russin och torkade svarta vinbär. Både gott och snabbt efter träning och dessutom superenkelt att göra.

    - Bar med torkade svarta vinbär och frön

    Spara

  • Pigg spenatsoppa med ägghalvor

    Här är en krämig och pigg spenatsoppa med ägghalvor som är klar på bara 30 minuter och är perfekt som en väldigt mättande och uppiggande mellis. Fraktas bäst i termos.

    - Pigg spenatsoppa med ägghalvor

    Spara

  • Banan- och chokladsmoothie

    När du är sugen på något sött så är den är banan- och chokladsmoothien med mandeldryck och jordnötssmör perfekt. Ju brunare bananer desto sötare smoothie!

    - Banan- och chokladsmoothie

    Spara

  • Overnight oats med havredryck

    Ladda kylen med over night oats så har du mellanmålet klart. Toppa bara med lite frukter eller bär och hackad mandel som du förstås också förbereder kvällen innan.

    - Overnight oats med havredryck

    Spara

  • Hummus med grönsaker

    Hummusdipp med grönsaker, ett klockrent mellanmål om du frågar oss! Fullproppad med protein, jättegott och dessutom festligt.

    - Hummus med grönsaker

    Spara

  • Koka ägg

    Kokat ägg i all sin enkelhet är ett exemplariskt mellanmål då det är mättande och innehåller så mycket näring och inte direkt tungt att frakta.

    - Koka ägg

    Spara

  • Frukostkakor med banan och blåbär

    Müslikakor med banan, jordnötssmör och blåbär har vi här! Varför inte dubbla satsen på en gång och förbereda mellanmål för hela veckan?

    - Frukostkakor med banan och blåbär

    Spara

  • Bananpannkakor

    Bananpannkaka som passar lika bra till frukost, som mellanmål eller middag. Mild i smaken och helt utan gluten passar den hela familjen. Servera bananpannkakan med färska bär eller turkisk yoghurt med honung.

    - Bananpannkakor

    Spara

Just nu sprids bluffmeddelanden om presentkort som ser ut att komma från ICA. Läs mer