Hej!

Du verkar ha en gammal webbläsare. Uppdatera för att få ut det mesta av ICA.se.

Nyttigare vardag

5 hälsosamma mellanmål

som mättar

Sugen på mellis? Lägg det vita brödet åt sidan och fyll i stället på med frukt och bär, nötter och frön – här hittar du recept på läskande smoothies och mättande bars.

  • Smoothie med mango, apelsin och solroskärnor

    Fräsch smoothie med fryst mango, färskpressad apelsinjuice, fryst avokado och en handfull solrosfrön. Avokadon ger mättnad som varar länge. Mixa allt och avsluta med några frysta hallon som isbitar.

    › Recept på nyttig mangosmoothie.

  • Smoothie med dadlar, blåbär och lime

    Smoothie gjord på mellanmjölk och läckert smaksatt med frysta blåbär, strimlade dadlar och nypressad lime. Krydda gärna smoothien med en matsked chiafrön. Slurp!

    › Recept på nyttig smoothie med dadlar och bär.

  • Bar med torkade svarta vinbär och frön

    Gör din egen bar med nyttiga frön, russin och torkade svarta vinbär. Både gott och snabbt efter träning och dessutom superenkelt att göra. Blanda bara alla torkade ingredienser och rör i honung och äggvitor. Grädda sedan tio minuter i ugnen och skär i bitar.

    › Recept på nyttig bar med frön och torkade bär.

  • Bärbollar med nötter och solrosfrön

    Saftiga bärbollar med nötter, bär, frön och fiberberikade havregryn. Perfekta när sötsuget sätter in, som mellanmål eller som snabb påfyllnad efter träning. Mixa ingredienserna och rulla bärbollarna i kokosflingor.

    › Recept på nyttiga bärbollar.

  • Rostade havrebitar med sesam

    Lättgjorda havrebitar som är perfekta till mellanmål! Rosta havregryn i en torr stekpanna tillsammans med sesamfrön. Mixa med grovhackade nötter och fikon. Tryck ut i en form och ställ in i kylskåpet någon timme. Skär i bitar och njut!

    › Recept på nyttiga havrebitar.