Hoppa till sidans innehåll

ICA-dietisen tipsar

Ät det här kvällen före loppet

Att äta rätt inför ett långlopp är en stor del av uppladdningen. Fyll på med snabba kolhydrater dagarna innan och ät en mättande frukost. ICA-dietisten Paula Frösell tipsar om den bästa middagen, frukosten och mellanmålet.

 

Ladda upp med en väl vald pasta

  • One pot pasta

    One pot pasta

    Supersnabbt och smidigt svänger du ihop den här one pot-pastan. Allt i samma gryta och med samma koktid. Perfekt!

    - One pot pasta

    Spara

  • Pasta arrabbiata med lammkorv och het, mustig sås

    Pasta arrabbiata med lammkorv och het, mustig sås

    Härligt tunna cappellini som serveras med en mustig sås och smakrik lammkorv. Enkelt, men lite lyxigare känsla som du står dig länge på.

    - Pasta arrabbiata med lammkorv och het, mustig sås

    Spara

  • Krämig spaghetti med sparris och getost

    Krämig spaghetti med sparris och getost

    En riktigt somrig pastarätt som är vackert grön och härligt len. Rostad lök och vitlök gör dig fint tillsammans med grön sparris, basilika och krämig getost. Enkelt och fantastiskt gott!

    - Krämig spaghetti med sparris och getost

    Spara

  • Köttbullar med stuvade makaroner

    Köttbullar med stuvade makaroner

    En välsmakande klassiker i form av köttbullar och stuvade makaroner är aldrig fel. Blanda färsen med alla ingredienserna och tillsätt dijonsenap och timjan för extra god smak. Rulla, stek och servera!

    - Köttbullar med stuvade makaroner

    Spara

ICA stoppar försäljning av barnkläder från Ronald A/S pga kvalitetsbrist som kan orsaka kvävning. Läs mer