Bild laddas
Ladda på rätt sätt!

Kostråd inför långloppet

Att äta rätt inför ett långlopp är en stor del av uppladdningen. Fyll på med snabba kolhydrater dagarna innan och ät en mättande frukost. ICA-dietisten Paula Frösell tipsar om den bästa middagen, frukosten och mellanmålet.

Pastarecept för en bra uppladdning:

  • One pot pasta

    151
    21
    Allt i en kastrull-pasta är ett smart knep för ett enklare matliv. Alltså att koka pastan samtidigt med såsen, en så kallad ”one pot pasta”. I den här pastakastrullen samsas lök och vitlök med champinjoner, kikärter, körsbärstomater, grädde, kryddor – och spagetti.
    One pot pasta
  • Pasta arrabbiata med lammkorv och het, mustig sås

    10
    0
    Härligt tunna cappellini som serveras med en mustig sås och smakrik lammkorv. En enkel men riktigt lyxig pastarätt som är snabblagad. Perfekt både som lunch och middag.
    Pasta arrabbiata med lammkorv och het, mustig sås
  • Krämig spaghetti med sparris och getost

    20
    1
    En riktigt somrig pastarätt som är vackert grön och härligt len. Rosta lök och vitlök i ugnen och servera i pastan tillsammans med grön sparris, basilika och krämig getost. Enkelt och fantastiskt gott!
    Krämig spaghetti med sparris och getost
Inför långdistansloppet!

Kolhydratladdning - så funkar det

ICA-dietisten Paula Frösell berättar vad kolhydratladdning är och vad du bör tänka på inför ett långdistanslopp.
Bild laddas