Bild laddas
Efter loppet!

Smoothies för återhämtning

Behöver du tips på vad du ska äta direkt efter ett långlopp eller hårt träningspass? När dina muskler behöver snabb återhämtning, då är smoothies det perfekta alternativet.
Tips: alla våra recept på smoothies.

Smootie med tre ingredienser

Testa detta enkla smoothierecept med bara 3 ingredienser, signerat ICAs dieteist Paula Frösell

 

Fler recept på näringsrika smoothies

  • Grön smoothie med spenat och grönkål

    27
    0
    Låt en näringsrik grön smoothie pigga upp! Gör smoothien med spenat, grönkål och banan samt andra frukter eller grönsaker du har hemma och servera denna grönkålssmoothie till frukost eller som energigivande och lite nyttigare mellanmål.
    Grön smoothie med spenat och grönkål
  • Smoothie bowl med kokos och blåbär

    18
    1
    Som frukost eller mellanmål är det perfekt med en smoothie bowl! Toppa den lite tjockare smoothien med dina favorittillbehör, som färsk och torkad frukt, nötter och granola. Här gör vi en smoothie med smak av kokos, banan, blåbär och lingon.
    Smoothie bowl med kokos och blåbär
  • Smoothie med ingefära och citron

    17
    0
    Behöver du boosta dig? Då har du hittat rätt! Den här syrliga smoothien med ingefära och citron kommer att kicka igång kropp och knopp. Och god är den också!
    Smoothie med ingefära och citron
  • Blåbärssmoothie med vanilj

    8
    0
    Snabb, enkel och alldeles ljuvlig blåbärs- och vaniljsmoothie som toppas med mynta, chiafrön, pumpakärnor och färska bär. Detta kan vara den ultimata starten på dagen!
    Blåbärssmoothie med vanilj
  • Rödbetssmoothie med ingefära

    17
    2
    En fräsch smoothie med smak av ingefära och citron och vacker färg från rödbetor. Passar fint som frukost eller mellanmål. Med en bra blender behöver du inte koka rödbetorna först.
    Rödbetssmoothie med ingefära
Boosta energin!

Göra egen sportdryck

Här är fyra recept för dig som vill blanda ihop din egen sportdryck.
Bild laddas
Ladda på rätt sätt!

Kostråd inför långloppet

ICA-dietisten Paula Frösell tipsar om den bästa middagen, frukosten och mellanmålet.
Bild laddas
Smidiga recepttips!

Nyttiga mellanmål vid träning

Se till att äta både före och efter träningspasset! Här får du tips på bra mellanmål.
Bild laddas
Fyll på med vätska!

Orka mer med rätt vätskebalans

Så här får du i dig tillräckligt med vätska för att klara hela träningspasset!
Bild laddas
Tips!

Kolhydratladda inför vasaloppet

Så här ska du äta för att maxa formen inför Vasaloppet!
Bild laddas
Inför långdistansloppet!

Kolhydratladdning - så funkar det

ICA-dietisten Paula Frösell berättar vad kolhydratladdning är och vad du bör tänka på inför ett långdistanslopp.
Bild laddas
Bättre vätskebalans!

Så gör egen vätskeersättning

Tips och superenkla recept på hur du gör egen vätskeersättning för både vuxna och barn.
Bild laddas
Kolhydratladda!

Ät rätt före träning

Är du aktiv och behöver toppa energin under flera timmar? Här är tips på hur du kan lägga upp kosten.
Bild laddas
Mythbusting

Myter om mat och träning

Är proteinpulve ett måste och behöver man äta direkt efter träningspasset? Vi reder ut!
Bild laddas