Bild laddas
Efter loppet!

Smoothies för återhämtning

Behöver du tips på vad du ska äta direkt efter ett långlopp eller hårt träningspass? När dina muskler behöver snabb återhämtning, då är smoothies det perfekta alternativet.
Tips: alla våra recept på smoothies.

Smootie med tre ingredienser

Testa detta enkla smoothierecept med bara 3 ingredienser, signerat ICAs dieteist Paula Frösell

 

Fler recept på näringsrika smoothies

  • Grön smoothie med spenat och grönkål

    11
    0
    Låt en näringsrik grön smoothie pigga upp! Gör smoothien med spenat, grönkål och banan samt andra frukter eller grönsaker du har hemma och servera denna grönkålssmoothie till frukost eller som energigivande och lite nyttigare mellanmål.
    Grön smoothie med spenat och grönkål
  • Smoothie bowl med kokos och blåbär

    10
    0
    Som frukost eller mellanmål är det perfekt med en smoothie bowl! Toppa den lite tjockare smoothien med dina favorittillbehör, som färsk och torkad frukt, nötter och granola. Här gör vi en smoothie med smak av kokos, banan, blåbär och lingon.
    Smoothie bowl med kokos och blåbär
  • Smoothie med ingefära och citron

    14
    0
    Behöver du boosta dig? Då har du hittat rätt! Den här syrliga smoothien med ingefära och citron kommer att kicka igång kropp och knopp. Och god är den också!
    Smoothie med ingefära och citron
  • Blåbärssmoothie med vanilj

    6
    0
    Snabb, enkel och alldeles ljuvlig blåbärs- och vaniljsmoothie som toppas med mynta, chiafrön, pumpakärnor och färska bär. Detta kan vara den ultimata starten på dagen!
    Blåbärssmoothie med vanilj
  • Rödbetssmoothie med ingefära

    15
    0
    En fräsch smoothie med smak av ingefära och citron och vacker färg från rödbetor. Passar fint som frukost eller mellanmål. Med en bra blender behöver du inte koka rödbetorna först.
    Rödbetssmoothie med ingefära