Churros

Betyg 4.2 av 5.1180 personer har röstat
Receptet har 57 kommentarer
Churros

Ljuvligt spanskt bakverk som friteras och rullas i socker innan det äts. Doppa churron i smält choklad för extra lyx! Eller varför inte servera dem ihop med den söta kolakrämen dulce de leche.

Churros

Ingredienser

ca 20 st
1 1/2 dl vatten
1 1/2 dl mjölk (3 %)
125 g smör
1 krm salt
2 msk strösocker
3 1/2 dl vetemjöl (3 1/2 dl motsvarar 210 g)
3 st ägg
ca 1 1/2 l rapsolja till fritering

Till servering

strösocker (att rulla dem i)
200 g smält mörk eller ljus choklad
ca 400 g dulce de leche

Gör så här

00:05:00

Har du lagat receptet?

Vad tyckte du om receptet?

Kommentarer

(57)
  • Johnny

    Man bör inte använda hushållspapper ihop med matlagning 🤦‍♂️

    ICA-köket

    Hej Johnny och tack för din kommentar! Det går bra att använda hushållspapper tillverkade av nyfiber (inte returfiber) leta efter symbolen med ett glas och en gaffel på förpackningen, de är lämpade för kontakt med mat. Hälsningar Ulrika

  • Jenny

    Om man inte har degkrokar.. Vad funkar då?

    2 gillar

    ICA-köket

    Hej Jenny! Prova med elvispens vispar istället för krokar. Vispa på låg hastighet. Lycka till. Vänliga hälsningar Leif

    1 gillar
  • Nizar

    Det är toppen!👍😃😍

    1 gillar
  • Lucy oleyowiya

    Använde kanel i sockerblandningen och doppade churrosarna i sockerfri hasselnötskräm. Väldigt gott, blev inte supersöt eftersom jag inte doppade i choklad och dulce de leche 👍🏿

    1 gillar
  • Magnus

    Satsen var klar 19.30. Churrosen var slut 19.40. Alla älskade chrrosen. Ett lätt recept att följa till ett bra resultat.

  • Maylie

    Inte supersmakrik men med Nutella slinker allt ner!

  • Lotta

    Ello

    1 gillar
  • Marika

    Gjort churros flera ggr på detta recept. Jag är känslig mot gluten så vi bytar ut vanlig mot glutenfri mjölmix, blir super bra. Super gott!

    1 gillar
  • Åse

    De blev väldigt goda. Tog slut på 90 minuter så mycket gillade ungarna dem.

  • Weronicha

    Smakade tyvärr bara ägg... Spelade ingen roll hur mkt socker eller choklad jag hade till. Ska prova om det funkar att få bort äggsmaken med jordgubbssylt eller kanel

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Testa liknande recept

  • Färskostpepparkakor med karamell och choklad
    Betyg 3.4 av 5.7 personer har röstat
    Receptet har 3 kommentarer
    Receptet tar Under 30 min att tillaga
    Receptet har Medel svårighetsgrad
  • Fyllda pepparkakor med kolasmörkräm
    Betyg 4.8 av 5.13 personer har röstat
    Receptet har 8 kommentarer
    Receptet tar Över 60 min att tillaga
    Receptet har Enkel svårighetsgrad
  • Apelsin- och chokladlatte
    Betyg 4 av 5.2 personer har röstat
    Receptet har 0 kommentarer
    Receptet tar Under 15 min att tillaga
    Receptet har Enkel svårighetsgrad
  • Banoffee pie i glas
    Betyg 4.6 av 5.78 personer har röstat
    Receptet har 16 kommentarer
    Receptet tar Under 15 min att tillaga
    Receptet har Enkel svårighetsgrad
  • Snickers i glas
    Betyg 3.9 av 5.47 personer har röstat
    Receptet har 13 kommentarer
    Receptet tar Över 60 min att tillaga
    Receptet har Medel svårighetsgrad
  • Banoffee paj
    Betyg 4.7 av 5.192 personer har röstat
    Receptet har 35 kommentarer
    Receptet tar Över 60 min att tillaga
    Receptet har Medel svårighetsgrad