Villkor för ICA to go

Här kan du läsa våra allmänna villkor för ICA to go.

Vi är medvetna om att villkor inte alltid är enkla att läsa och av den anledningen har vi försökt skriva våra villkor på ett så enkelt sätt som möjligt så att du som befintlig eller blivande användare på ett lättförståeligt sätt ska förstå vad det är som du godkänner genom att använda vår Applikation. 

 1. Allmänt 

Dessa kundvillkor gäller för dig som använder appen ”ICA to go” och därmed får tillträde och möjlighet att handla i ICA-butik både inom och utanför butikens ordinarie öppettider.  
 
Genom att kryssa i avsedd ruta i appen godkänner Du innehållet i dessa villkor samt intygar riktigheten i de uppgifter som lämnas. Villkoren kan ändras genom att vi informerar dig 30 dagar innan. 
 
För att handla via appen måste Du vara myndig och ha rätt att ingå avtal. 

2. Hur du använder appen 

Du loggar in i appen med BankID första gången. Inloggningen med BankID sparas 2 månader så länge du inte loggar ut, och efter det behöver du använda BankID på nytt. När butiken är obemannad öppnar du dörren till butiken genom att trycka på knappen ”öppna dörren” i appen. Sedan trycker du på ”börja handla” och då aktiveras din mobilkamera och du kan scanna genom att rikta kameran mot streckkoden på förpackningen. När du scannat dina varor du vill köpa så betalar du i appen. Efter avslutad betalning kommer en bock och en streckkod upp i skärmen, den läser du av med den läsare som sitter vid utgången, då öppnas dörren och du kan lämna butiken. Kvitto skickas till den mejladress du angett för ICA när du registrerade dig.  

3. Betalning 

Du ser ditt samlade köp i din varukorg när du har handlat färdigt. Betalning av alla varor du scannat sker i appen via bank/kreditkort eller Swish.  
Du ansvarar för att alla varor är betalda när du lämnar butikslokalen. All stöld polisanmäls av butiken. 
 

4. Kontakt och säkerhet 

Du som kund ansvarar för vad som sker i butiken med ditt sällskap, som max får bestå av dig själv och familjemedlemmar. All skadegörelse i butiken kommer att polisanmälas. Du som kund är ansvarig för att det inte sker någon skadegörelse av dig eller någon i ditt sällskap. 
 
Noterar vi att detta inte följs av dig eller att du inte betalar för samtliga varor har vi även rätt att under 18 månader stänga av funktionen för dig, varvid du inte längre får tillträde till tjänsten ICA to go/Obemannad butik och/eller kan handla via appen. 
Uppe i högra hörnet i appen finns en hjälpknapp. Om du trycker där kommer ett telefonnummer upp som du kan ringa. Det är ICAs kundtjänst som har öppet dygnet runt. För mer information, se www.ica.se/kundservice. 
 

5. Personuppgifter 

Både ICA och Butiken behandlar Dina personuppgifter i samband med köpet. Läs mer om behandlingen av Dina personuppgifter på www.ica.se/dataskydd.