Med ICA Pronto-appen kan du handla matvaror och butikslagade måltider, från din lokala handlare. Du får din mat levererad hem eller redo för upphämtning i butik i expressfart samma dag. Ladda hem appen och hitta din närmsta Pronto-butik!
Beställ matvaror och färdiglagad mat från en lokal ICA-butik direkt hem till din dörr. Via ICA Prontos app handlar du enkelt dina varor från din mobil och får dem snabbt levererade hem till dig.
Välj från ett brett butikssortiment
Passa på att handla hem det du saknar hemma eller bara råkar vara sugen på. Allt ifrån en varm dagens lunch, till fredagssnacksen eller påfyllning av frukostmaten i kylskåpet.
Matvaror från ICA är bara några knapptryck bort
Pronto finns redan i ett antal butiker runt om i landet och just nu erbjuder vi hemleverans från 30 minuter i nästan hela innerstaden i Stockholm!
Vi hoppas att du kommer tycka om ICA Pronto. Vi vill gärna höra vad du tycker om tjänsten, hör av dig till oss på på pronto@ica.se.
Vanliga frågor och svar om ICA Pronto:
Vad är skillnaden mellan att handla Online och i Pronto-appen?
ICA Pronto är en expresstjänst. Med ICA Pronto-appen kan du handla färdiga butikslagade måltider eller varor från ett utvalt sortiment, från din lokala handlare. Du får din mat levererad hem eller redo för upphämtning i butik i expressfart samma dag. På ICA Online kan du handla ett mer planerat köp från din butiks hela sortiment och få det hemlevererat tidigast dagen efter lagd order.
Hur skapar jag ett användarkonto?
Du kan logga in i appen med ditt befintliga ICA-konto genom att identifiera dig med BankID. Om du inte har ett aktivt ICA-konto kan du enkelt skapa ett nytt konto för att spara dina kontaktuppgifter, få stammispoäng och se tidigare ordrar. Det går även att handla som gäst, men då sparas inga tidigare ordrar eller stammispoäng.
Kan jag logga in som Stammis i ICA Pronto?
Du kan logga in med ditt befintliga ICA-konto genom att identifiera dig med BankID för att spara dina kontaktuppgifter, få stammispoäng och se tidigare ordrar.
Kan jag logga in och handla via datorn?
ICA Pronto är en applikation och kan därför endast användas med hjälp av smartphones eller surfplattor.
Hur betalar jag?
Du betalar snabbt och enkelt med Swish direkt i appen.
Hur använder jag kampanjkoder?
Om du har en aktiv kampanjkod kan du lägga till den vid utcheckning innan du betalar för din order. Du lägger till din kampanjkod under dina uppgifter och klickar på spara.
Det finns ingen butik i min närhet som är ansluten, vad gör jag?
Alla butiker finns inte anslutna till ICA Pronto i dagsläget, men håll utkik i appen för att se vilka butiker som öppnar. Du kan även tipsa din lokala handlare om att du önskar att butiken ansluter sig.
Hur lägger jag en beställning?
Skriv in din leveransadress och tryck på Visa butiker. En lista kommer då visas där du väljer vilken ICA-butik som du vill handla från. Appen kan även automatiskt välja butik om du befinner dig tillräckligt nära en butik med ICA Pronto. Därefter väljer du de maträtter som du är sugen på och kompletterar med ett av våra färdigkomponerade recept eller med varor från butikens utvalda sortiment. Välj sedan om du vill ha hemleverans eller om du vill hämta i butik och betala snabbt och enkelt med Swish direkt i appen.
I kassasteget måste du fylla i mejladress samt telefonnummer för att komma vidare till betalningen, för att vår förare ska kunna nå dig om det behövs.
Vilka leveranstider finns det att välja på?
Leveranstiderna bestäms av respektive butik och de flesta butiker har olika alternativ att välja mellan, allt från expressleverans från 30 minuter, till några timmar och hämta i butik. Det lättaste sättet att ta reda på det är att välja en butik i appen och läsa informationen om just den butiken. Om du lägger en vara i kundkorgen och klickar på "Att betala" så ser du vilka leveransalternativ som är tillgängliga just nu.
Det går inte att välja ett leveranssätt, vad gör jag?
Alla våra butiker väljer sina egna öppettider och leveransalternativ. Detta kan göra att ett visst leveransalternativ inte är tillgängligt under hela dagen, utan endast under vissa dagar eller mellan vissa tider. Om leveransalternativet inte är aktivt blir det gråmarketat och går inte att välja. Kontakta butiken direkt om du har ytterligare frågor kring deras leveransalternativ och öppettider.
Vad sker om jag inte är hemma vid leverans?
Det är ditt ansvar som kund att se till att föraren kan lämna av din ICA Pronto-beställning. Om du inte svarar när budet är framme, varken vid dörren eller via telefon, kommer budet efter ett tag återvända med beställningen till butiken. Du kommer fortfarande att debiteras för beställningen. Om du inte är hemma så kan du komma överens med föraren via telefonkontakt att lämna beställningen utanför dörren, men ICA frånsäger sig allt ansvar för kvaliteten på varorna när beställningen lämnas.
Jag har lagt en order men ser den inte i appen, vad händer?
Ibland kan det vara en fördröjning mellan beställning och vad som syns i appen. Avvakta någon minut och se om den kommer in. Testa annars att starta om appen.
Var du inloggad när du gjorde beställningen och har loggat ut? Testa i så fall att logga in igen, så bör ordern synas igen.
Hur får jag kvitto på min beställning?
Du får kvittot till den mejl som du registrerat i appen. Saknar du ditt kvitto? Kika i så fall i skräpposten - det kan ha hamnat där. Du kan när som helst få ditt kvitto skickat till dig igen genom att klickapå Orderhistorik, Orderdetaljer om den specifika ordern, samt Maila kvitto.