Ombyggnation 2025
Vi bygger om för att förbättra din upplevelse! Under 2025 uppdaterar vi vår kassalinje för att skapa mer utrymme, kortare köer och en tydligare struktur. Samtidigt flyttar vi kundtjänst, bygger om caféet och inför en postrobot. Allt för att göra ditt besök smidigare, snabbare och trevligare.
Ombyggnation kassalinjen 2025
Här är en kortfattad beskrivning av projektet i sin helhet:
- Självscanningshagen blir större och omdispositionernas så att våra kunder och personal får mer plats. Vi gör också tydliga hagar, en för självscanning och en för snabbkassor så att det blir tydligare för dig som kund. Vi utökar antal kassor för att minska köerna till 10 självscanningskassor och 6 snabbkassor.
- Dagens manuella kassor minskas ner till 5.
- Kundtjänst med reklamationer, tobak och post flyttas från dagens läge till platsen där vi idag har växthus.
- Vi sätter in en postrobot som hanterar 80-85% av dagens paket. I den kan du som kund själv hämta och lämna paket, vilket spar tid och minskar köerna. Vissa skrymmande paket kräver fortfarande manuell hantering av oss.
- Café byggs om, det blir kvar på platsen där den är idag men sitt-delen byter plats. Vi kommer i princip att få två sittdelar, en del där man kan sitta lite längre och en del där du som kund kan ta något snabbt.
- Vi bygger ett ljuddämpande undertak över hela kassalinjen som minskar ljudnivån i kassalinjen vilket kommer ge en mer behaglig arbetsmiljö för våra anställda och en bättre upplevelse och lugnare avslut för våra kunder.
Syfte med ombyggnationen:
Syftet med ombyggnationen är såklart att vår kassalinje börjar bli sliten och mycket behöver bytas ut. Utöver detta har vi velat uppnå ytterligare några saker med ombyggnationen:
- Vi vill ge självservicekunden mer plats och kortare köer för att göra det mer behagligt för dig som självscannings- eller snabbkassekund.
- Vi skapar två separata "hagar" för självscanning och snabbkassa för att göra det tydligare för dig som kund vart du ska gå.
- Vi vill separera kundtjänst och café, dels för att skapa en trevligare cafémiljö med färre störande ljud, dels för att minska ner trycket i kundtjänst så att de som vill äta eller fika kan uppleva kortare köer. På samma sätt kan post-kunden få snabbare service då man slipper vänta på cafékunden.
- Vi inför en postrobot som gör vårt arbete med att registrera inkommande paket enklare, men också avlastar i vår posthantering då både in- och utlämning av paket går fortare, vilket kommer minska köerna.
Växthuset avvecklas
Vi har drivit vårt eget växthus i 3 år och den resan har varit både rolig och intressant. Tyvärr har vi fattat beslutet att avveckla vårt växthus med följande motivering:
- Vi behöver ytan till annat som vi tror skapar mer värde för dig som kund
- Vi har tyvärr inte uppnått den försäljningen som vi räknade med vilket tyvärr skapar en hel del matsvinn. Även om transporterna är korta så går det fortfarande åt energi att odla grödorna och om svinnet är högt anser vi att det är ett slöseri med resurser som inte är försvarbart.
- Vi har tyvärr för högt svinn även i produktionen vilket även det bidrar till slöseri med resurser.