Du som handlar hos oss på Maxi ICA Stormarknad ska veta att vi vill att det vi säljer ska vara det allra bästa.
Vi är så stolta och säkra på våra produkter att om det någon gång skulle slinka igenom något som du inte är nöjd med, och det kan ju hända, så är det självklart så att vi ger dig dubbla ersättningen tillbaka. Det enda vi begär av dig är du tar med dig varan och kvittot till butiken så vi gemensamt kan titta på vad som hänt och vi kan hjälpa dig att bli nöjd! Du är garanterat välkommen till oss!
Om det är fel på en färskvara som du har köpt hos oss på ICA Maxi, kan du reklamera den och få dubbla ersättningen tillbaka.
För att Färskvarugarantin ska gälla behöver du ha kvittot kvar och visa upp det tillsammans med den felaktiga varan i butiken.
Om det är sannolikt att försämringen beror på olyckshändelse efter att du köpt varan, gäller inte Färskvarugarantin.
Om du som kund vill reklamera en vara och få dubbla ersättningen tillbaka, ska det ske inom skälig tid. Det betyder att du ska säga till så snart du upptäcker felet. Dessutom ska du då förklara på vilket sätt varan är felaktig. Eftersom Färskvarugarantin gäller färskvaror är det jätteviktigt att du reklamerar snabbt.