Frågor om leverans
I vissa fall kan din adress saknas i det register vi använder för att kunna leverera hem till dig. I dessa fall ber vi dig att höra av dig till ICAs kundservice så hjälper vi dig att registrera denna så snabbt som möjligt. Vi ber dig dock observera att detta kan ta några dagar.
Om din butik erbjuder hemleverans väljer du den tid du vill att varorna ska levereras direkt hem till dig eller angiven adress. För att se vilka leveranssätt din butik erbjuder klickar du på ”Boka leveranstid” uppe i högra hörnet på sidan.
Information om utlämningsadress och tid står i orderbekräftelsen och plocklistan som skickas till din mejladress. När ordern är redo kommer instruktioner även i det SMS som går till ditt angivna telefonnummer.
Vi arbetar ständigt med att anpassa och utveckla vår verksamhet utifrån våra kunders behov och efterfrågan. Därför kommer vi från och med vecka 41 justera våra dagar för upphämtning.
Vi håller just nu på med en förändring av leveranstider för vissa postnummer för att kunna möta kundbehovet bättre. På grund av detta kan leveranstider från v.40 skilja sig från det du är van vid.
I dagsläget kan man inte följa sin leverans på länk. Du kommer att få ett sms när chauffören närmar sig din leveransadress och att de är framme inom kort.
Ja, om du handlat från en butik ansluten till vårt e-handelslager i Göteborg kan du lämna tillbaka kassar från tidigare onlineordrar. Du kan antingen lämna kassarna till chauffören eller till butiken när du hämtar din order.
Din beställning kommer att levereras inom vald leveranstid och några minuter innan chauffören anländer får du ett sms om att leverans kommer att ske inom kort. Skulle din leverans vara försenad av någon anledning informeras du via sms.
Från och med den 23 april 2024 så genomför vi förändringar av leveranstider i Göteborgsområdet. Efter förändringen kommer du som kund att erbjudas leveranstider mellan 14 - 22 helgfria veckodagar (måndag-fredag). Sista tidpunkt att ändra din order är kl 22.00 kvällen före leverans
Vid bokning får du i orderbekräftelsen information om sista datum och tid för ändring av order. Efter detta går det inte att göra ändringar. För att ändra leveranstid på din order, logga in i butiken och gå till 'Dina beställningar'. Glöm inte att slutföra ändringen.
Om du saknar varor i din beställning ber vi dig vänligen att kontakta kundservice direkt på telefon, mejl eller via vår chatbot.
Flexibla leveranstider betyder att vi anpassar våra leveranser efter vad som passar bäst i just ditt område. Det gör att vi kan leverera mer effektivt och samtidigt minska vår påverkan på miljön.
Chatta
Vår Hjälprobot är tillgänglig 24/7, kan den inte svaret på din fråga kan du chatta med en kollega under våra öppettider.
Kontakt - Telefon
033 474794Har du några frågor om hur du handlar eller slutför ditt köp? Kontakta ICA Kundservice!
Kontakt - Mail
handlaonline@ica.seHar du några frågor om hur du handlar, eller vill du lämna feedback? Kontakta ICA Kundservice!