Frågor om att handla
Självklart får du stammispoäng. Du får dina poäng när ordern är levererad.
Öppna en tidigare order under Konto och sedan Dina beställningar. Inne på den tidigare beställningen väljer du sedan ”Lägg produkterna i varukorgen”.
För att lägga till eller ta bort produkter från dina favoriter klickar du in dig på produkten och väljer sedan alternativet ”Lägg till som favorit” eller ”Ta bort favorit”. Du kan alltid se dina valda favoriter under alternativet ”Favoriter” högst upp på sidan.
Leveransinstruktioner som t ex portkod uppdaterar du under "Kontoinställningar" inloggad på ICAs e-handel.
-
Klicka på "Konto" och välj "Kontoinställningar" och sen "Leveransadresser" i menyn till vänster.
-
Klicka på "Redigera" vid den adress du vill uppdatera.
-
Fyll i portkoden eller annan information i fältet "Leveransinstruktioner" och spara.
Om du redan har lagt din beställning:
-
Gå till "Konto" och välj "Dina beställningar" eller klicka på "Dina beställningar" högst upp i onlinebutiken.
-
Klicka på "Ändra beställning" – då flyttas din order tillbaka till varukorgen.
-
Gå till "Leveransadresser" och lägg till din information.
-
Glöm inte att slutföra din beställning igen i kassan när du är klar.
Det är möjligt att använda en senior-, storköp- eller orderrabatt per köp, dessa går inte att kombinera.
För att försäkra dig om att varorna ligger kvar i din varukorg tills nästa gång du besöker nätbutiken rekommenderar vi att du slutför din beställning i kassan. Du kan alltid redigera din order i ett senare läge för att lägga till fler varor, fram till stopptiden som anges i din orderbekräftelse. Inloggade kunder kan normalt även spara varukorgen några dagar utan att betala men tekniska begränsningar gör att vi inte kan garantera att den alltid finns kvar.
Försvinner varor ur din varukorg efter att du valt en leveranstid betyder det att de inte finns i lager ditt valda datum och tid. Du kan testa att ändra ditt leveransdatum för annat lagersaldo.
Eftersom du inte har slutfört din beställning och inte fått någon orderbekräftelse kommer reservationen av leveranstiden att försvinna en timme efter att du valt den.
ICA visar annonser från utvalda leverantörer och information om våra egna produkter och varumärken för att ge dig de bästa erbjudandena och relevant information.
Varför reserveras ett extra belopp? För att säkerställa att vi kan täcka eventuella viktvariationer och prisavvikelser för ersättningsvaror, reserverar vi tillfälligt 5 till 15% extra jämfört med det uppskattade beloppet i varukorgen. Den slutliga betalningen baseras på den faktiska kostnaden för varorna vid leverans. När betalningen är genomförd, släpps den preliminära reservationen.
När släpps den extra reservationen? Den extra reservationen släpps när din order är färdigplockad och den slutliga kostnaden är fastställd. Hur lång tid det tar innan reservationen släpps beror på din bank, vanligtvis inom några bankdagar. Kontakta din bank för mer exakt information.
Jag har en reservation på mitt bankkonto men har inte genomfört min beställning. Kontrollera om du har fått en orderbekräftelse till din mejladress, inklusive skräpkorgen. Om din beställning inte har gått igenom och varorna fortfarande ligger i varukorgen, behöver du gå via kassan på nytt för att slutföra order eller kontakta kundservice. Reservationen kan ha gjorts när du försökte genomföra beställningen.
Om du upptäcker att det finns dubbla reservationer för din onlineorder och den extra reservationen inte har släppts inom 60 minuter efter bekräftad order, vänligen kontakta kundservice.
ICA-butiker är egenägda, vilket innebär att priser och erbjudanden kan variera. På ica.se/handla hittar du butiker med onlinehandel i ditt område.
Välj din butik för att se deras priser och erbjudanden. Priser kan skilja sig mellan fysisk butik och online.
För att boka leveranstid, logga in och klicka på "Boka leveranstid". För frågor om priser, kontakta butiken direkt. Kontaktuppgifter finns på ica.se/butiker.
Din valda leveranstid reserveras i en timme. Det innebär att du behöver slutföra köpet inom den tidsramen för att få behålla din valda leveranstid.
Om du klickar på "Gå till kassan" och kommer tillbaka till att välja leveranstid, betyder det att den reserverade tiden har släppt och du behöver då boka en ny leverans- eller hämtastid.
Ja, du kan handla online utan Mobilt BankID. För att göra detta, logga in med ditt lösenord och betala med ICA-Kundkort, som inte kräver verifiering med Mobilt BankID.
Om du väljer att betala med bankkort, kan du verifiera köpet på annat sätt. Din kortutgivande bank bestämmer vilka alternativa verifieringssätt som är tillgängliga.
Ja, verifiering med BankID kommer att krävas för alla fakturaköp. Tidigare har BankID inte krävts vid varje fakturatransaktion, och från och med juni 2025 kommer fler av våra kunder att behöva verifiera sina köp med BankID. Efter sommaren 2025 blir det obligatoriskt för alla privatkunder att använda BankID vid fakturabetalning.
Chatta
Vår Hjälprobot är tillgänglig 24/7, kan den inte svaret på din fråga kan du chatta med en kollega under våra öppettider.
Kontakt - Telefon
033 474794Har du några frågor om hur du handlar eller slutför ditt köp? Kontakta ICA Kundservice!
Kontakt - Mail
handlaonline@ica.seHar du några frågor om hur du handlar, eller vill du lämna feedback? Kontakta ICA Kundservice!