Hej!

Du verkar ha en gammal webbläsare. Uppdatera för att få ut det mesta av ICA.se.

Landslagets favoriter!

Snabba mellanmål

– och enkla att göra

Har du en fotbollsspelare där hemma? Då vet du hur viktig rätt energi är för att hålla humöret på topp. Här har de svenska landslagsidolerna valt ut några roliga och goda mellisar som är så enkla att de flesta barn kan sno ihop dem!

För att orka springa efter bollen i flera timmar gäller det att fylla på med energi. Några som vet det bättre än de flesta är självklart landslagsspelarna som genom att träna smart och äta rätt lyckats förverkliga sina fotbollsdrömmar på bästa sätt.

Därför bad vi dem dela med sig av sina bästa mellanmål som är både roligare än morotsstavar och nyttigare än kioskens dyra chokladbitar. För vad kan egentligen vara bättre motivation för små fotbollsgalningar än att kunna bli inspirerade av och göra som sina idoler både på och utanför fotbollsplanen?

  • Avokadomacka med ägg

    Efter träning och match vill jag gärna fylla på med energi snabbt! Den här avokado- och äggmackan slänger jag ihop i ett svep. Den är både god och ger en bra mättnadskänsla. – Hedvig Lindahl, målvakt

    Avokadomacka med stekt ägg

  • Mangoplättar

    Mangoplättar är ett av mina favoritmellanmål, som dessutom känns lite extra lyxigt i vardagen. Jag brukar toppa plättarna med banan och jordnötssmör för att få i mig ännu mer energi.
    – Nilla Fischer, försvarare

    Mangoplättar

  • Banankakor med jordnötssmör

    Finns det någon bättre kombination än banan och jordnötssmör? Troligen inte! Jag brukar ha med mig de här kakorna i en liten matlåda i väskan för att få i mig något direkt efter träningen.
    – Hanna Glas, försvarare

    Banankakor med jordnötssmör

  • Müsliscones med hallon

    Jag älskar scones! Och den här varianten med müsli och hallon är grym. Jag gör ofta lite extra varje gång så det är lätt att ta fram efter ett hårt träningspass.
    – Kosovare Asslani, mittfältare

    Müsliscones med hallon

  • Fryst yoghurtbräck med müsli

    Sjukt smarrigt och superenkelt att sno ihop. Jag brukar förbereda yoghurtbräcken innan träning och sen ta fram det som snacks och komplettera med annat mer mättande som havregrynsgröt.
    – Fridolina Rolfö, anfallare

    Fryst yoghurtbräck med müsli