Boosta energin!

4 nyttiga

sportdrycker

Den perfekta sportdrycken höjer energin och går snabbt att svänga ihop. Ja, dessutom är den god och nyttig. Här är fyra drycker som förhoppningsvis klarar de kriterierna.

Ska du träna? Oavsett om du siktar på en rask promenad eller milen under 40 minuter, så behöver du fylla på med vätska före, under och efter passet. Visst funkar det utmärkt med vanligt vatten. Men kanske vill du ha en dryck som ger mer energi? Då är ett tips att göra egen sportdryck – här är fyra recept. 

4 boostade sportdrycker

  • Sportdryck med ingefära och citron

    Boosta energin med denna friska sportdryck med citron och ingefära. Drycken är god, nyttig och går snabbt att svänga ihop. En perfekt törstsläckare att ta med till träningen!

    - Sportdryck med ingefära och citron

  • Smoothie med rabarber, ingefära, jordgubbar och äpple

    Den här sportdrycken tar bara några minuter att göra, tack vare ingrediensen smoothiebooster – bitar av frukt som enkelt kan mixas ner i smoothien. Denna är med smoothieboostern rabarber & ingefära.

    - Smoothie med rabarber, ingefära, jordgubbar och äpple

  • Proteinshake med apelsin, ägg och avokado

    Den här supergoda juicen är fullproppad med nyttigheter! Apelsiner bidrar bland annat med C-vitamin, avokado med nyttigt fett och ägg med proteiner. En riktig energidryck!

    - Proteinshake med apelsin, ägg och avokado

  • Smoothie med passionsfrukt och björnbär

    På språng? Mixa en smoothiebooster passionsfrukt – en färdig mix så att du slipper fix och disk – med frysta björnär, apelsinjuice och banan. Supergott och nyttigt före eller efter träningen!

    - Smoothie med passionsfrukt och björnbär