Hej!

Du verkar ha en gammal webbläsare. Uppdatera för att få ut det mesta av ICA.se.

Nyttigare vardag

veckomeny v. 50

Sätt grönkant på vardagen med dessa hälsosamma vardagsrätter – recepten innehåller massor av grönsaker! Rätterna är som vanligt utvalda av ICAs egna dietister.

LÄS MER: Så här har vi satt samman våra nyttiga veckomenyer

  • Vegocurry med naanbröd och blomkålsris

    Vegocurry med naanbröd och blomkålsris

    Go’ kväll Indien! Vegocurryn serveras med blomkålsris, som är ett smart sätt att få i sig mer grönsaker. Blomkål innehåller massor av C-vitamin! Under 45 minuter.

    Vegocurry med naanbröd och blomkålsris

  • Sojastekt kyckling med het kålsallad

    Sojastekt kyckling med het kålsallad

    Gör sallad med kål i stället för vanliga bladgrönsaker – bra för kroppen, miljön och plånboken! Den sojastekta kycklingen bidrar med bra protein. Så nyttigt och så gott! Under 60 minuter.

    Sojastekt kyckling med het kålsallad

  • Sallad med sesamstekt lax och sojamarinerade grönsaker

    Sallad med sesamstekt lax och sojamarinerade grönsaker

    Laxen, som du steker i sesamfrön, bidrar med D-vitamin samt omega-3 och andra nyttiga fetter. Sojamarinerade grönsaker gör måltiden komplett. Under 30 minuter.

    Sallad med sesamstekt lax och sojamarinerade grönsaker

  • Sydfransk kycklinggryta

    Sydfransk kycklinggryta

    Kycklinggryta när den är som bäst! Tomaterna kommer helt till sin rätt när de äts tillagade och kroppen kan ta upp alla nyttigheter. Under 30 minuter.

    Sydfransk kycklinggryta