Hej!

Du verkar ha en gammal webbläsare. Uppdatera för att få ut det mesta av ICA.se.

Nyttigare vardag

Veckomeny v. 2

Grönt är skönt! Den här veckan bjuds det på allt från zucchinipasta till mjäll lax med proteinrik sås gjord på kvarg. Eller varför inte vegetariska tacos med pulled oumph eller dillstekt kyckling med syrad kålrabbi? Ha en hälsosam matvecka!

ICA-dietisterna Caroline Wilbois och Johanna Andersson

LÄS MER: Så här har vi satt samman våra nyttiga veckomenyer

  • Spaghetti med rostad zucchini, svamp och kyckling

    Spaghetti med rostad zucchini, svamp och kyckling

    Mer grönhydrater före kolhydrater med zucchinipasta i den vanliga pastan. Dubbla gärna mängden zucchini och minska mängden pasta för ännu mer grönt. God och enkel vardagshjälte!

    - Spaghetti med rostad zucchini, svamp och kyckling

    Spara

  • Quinoasallad med rostade grönsaker, lax och rödlökskvarg

    Quinoasallad med rostade grönsaker, lax och rödlökskvarg

    Istället för grädde testa kvarg! En perfekt bas att göra sås på, proteinrikt och mättande. Nyttigt fett och D-vitamin kommer med den mjälla laxen och en god vardagsrätt som även fungerar utmärkt som bjudrätt.

    - Quinoasallad med rostade grönsaker, lax och rödlökskvarg

    Spara

  • Pulled oumph taco style

    Pulled oumph taco style

    Hotta upp tacosen med en egen enkel salsa och gör den helt vego med hjälp av pulled oumph. Proteinrikt, hälsosamt och ett bra val för miljön. Lägg gärna till lite hyvlad vit- eller rödkål för mer nyttigheter!

    - Pulled oumph taco style

    Spara

  • Kycklingbiffar med mos och syrad kålrabbi

    Kycklingbiffar med mos och syrad kålrabbi

    Smaka den fantastiska kålrabbin som är en blandning av kål och rova och bidrar med massa nyttigheter. Gör gärna större sats när du ändå picklar och ha till kommande måltider som gott och hälsosamt tillbehör.

    - Kycklingbiffar med mos och syrad kålrabbi

    Spara

Just nu sprids bluffmeddelanden om presentkort som ser ut att komma från ICA. Läs mer