Hej!

Du verkar ha en gammal webbläsare. Uppdatera för att få ut det mesta av ICA.se.

En hälsosam jul!

Bjud på

nyttigare julgodis

Julen ska vara god – god som i godis! De här recepten innehåller mer frukt, mindre tillsatt socker och andra nyttigheter, men är lika sockersött goda ändå.

  • Bars med nötter och torkad frukt

    Bars med nötter och torkad frukt

    En julig bar som smakar pepparkakor. Fullproppad med nötter och torkad frukt. Funkar lika bra på julbordet som till mellanmålet en kall vinterdag.

    Bars med nötter och torkad frukt

  • Chokladpopcorn med kanel och tranbär

    Chokladpopcorn med kanel och tranbär

    Här är ett busenkelt recept. Blanda pocorn med smält mörk choklad och tranbär. Låt stelna. Strö över kanel och salt, klart!

    Chokladpopcorn med kanel och tranbär

  • Chokladpopcorn med flingsalt

    Chokladpopcorn med flingsalt

    Popcorn, mörk choklad och lite flingsalt och så gott! Till glöggminglet, fredagsmyset eller barnkalaset.

    Chokladpopcorn med flingsalt

  • Chokladdoppade vindruvor med polkakross

    Chokladdoppade vindruvor med polkakross

    Polkagriskrosset ger en uppfriskande smak. Vill du minska sockret ännu mer kan du prova en annan topping till exempel hackad mandel

    Chokladdoppade vindruvor med polkakross

  • Chokladdoppade clementiner

    Chokladdoppade clementiner

    Choklad och apelsin är en säker kombination. Det är denna också. Enkelt att göra med barnen och nyttigare än annat julgodis.

    Chokladdoppade clementiner

  • Kanel- och dadelbollar

    Kanel- och dadelbollar

    De här bollarna är bra för dig som vill unvika vitt socker. Sötman kommer från dadeln och kanelen ger en härligt julig smak.

    Kanel- och dadelbollar

  • Sötsura lingonremmar

    Sötsura lingonremmar

    Vanliga godisremmar innehåller inte särskilt många nyttigheter. Så vad sägs om att göra egna? Endast två ingredienser behövs, lingon och honung.

    Sötsura lingonremmar

ICA återkallar ICA Basic hallon Läs mer