Hoppa till sidans innehåll

6 goda tips!

Bra mellanmål

för barn

Har du en fotbollsspelare där hemma? Hjälp ditt barn till roligare spel − packa ner en smarrig fotbollsmellis! Här är tips på goda nyttigheter som klarar både väntan och transporter.

  • Bärbollar med nötter och solrosfrön

    Saftiga bärbollar med nötter, bär, frön och fiberberikade havregryn. Gör en sats extra, för de kommer garanterat att gillas av fler spelare än din …

    Bärbollar med nötter och solrosfrön

  • Hallonsmoothie med havre

    Supersmarrig hallonsmoothie som ger extra spring i benen! Havregryn bidrar med mättnad, russin med sötma och energi. Ta med till planen i en termos.

    Hallonsmoothie med havre

  • Träningsmix med kanelknäcke

    Träningsmix med kanelknäcke är ett nyttigt fotbollsmellis som ger snabb energi. Mixen är enkel att göra – du rostar nötter och mandlar, blandar sedan med torkade bär och bitar av kanelknäcke.

    Träningsmix med kanelknäcke

  • Äppelmuffins med kokos

    Hur låter saftiga och hälsosamma äppelmuffins? Med stora vita bönor i smeten blir de extra matiga och proteinrika. Kokos och rostade hasselnötter ger extra mums!

    Äppelmuffins med kokos

  • Pannkakor eller plättar – grundrecept

    Vilken fotbollsspelare älskar inte pannkakor eller plättar? Tips! Gör pannkakor och fyll dem med skivade bananer och kokosflingor. Linda in i folie.

    Pannkakor eller plättar - grundrecept

  • Sportdryck med ingefära och citron

    Vanligt vatten är en utmärkt dryck! Men om din fotbollsspelare vill ha en dryck som smakar lite mer, testa att göra egen sportdryck.

    Sportdryck med ingefära och citron

ICA stoppar försäljning av barnkläder från Ronald A/S pga kvalitetsbrist som kan orsaka kvävning. Läs mer