Få maten levererad direkt till din Volvo

Få maten levererad direkt till din Volvo

Njut av att inte behöva stressa tidigare från jobbet för att handla veckans mat genom att låta oss plocka ihop dina varor och levererar dem direkt till din bil. Det enda du behöver göra är att beställa varorna med några klick.

*Har du ingen Volvo? Du har väl inte missat att vi även kör hem varorna direkt hem till din dörr.

Steg-för-steg-guide hur du beställer mat till din Volvo

  1. Första gången måste du aktivera Volvo In-Car Delivery. För att skaffa Volvo In-Car Delivery förutsätter det att man har Volvo On Call.
  2. Gå in på ICA Maxi Linköpings onlinebutik. Välj om du vill logga in eller handla som gästkund.
  3. Lägg de varor du vill beställa i varukorgen. När du är klar, gå till kassan.
  4. Ange kontaktuppgifter och kontrollera att antingen e-post eller mobilnummer för SMS är samma som ditt konto hos Volvo In-car Delivery.
  5. Välj "Hemleverans" som leveranssätt.
  6. Skriv ”Min VOLVO” som leveransadress och postnummer 111 11 för leverans i centrala Linköping.
  7. Välj tid för leverans.
  8. Fyll i betalningsinformation och slutför köp.
  9. Öppna det bekräftelse-SMS du får på leveransdagen. Tryck på länken för att slussas vidare till Volvo In-car Delivery.
  10. Välj den parkeringsplats där du kommer parkera din Volvo i leveransfönstret och klicka på bekräfta.
  11. Vid tiden för leverans parkerar du sedan din bil vid platsen du valde, eller max 500 meter därifrån.

Frågor och svar

Hur gör jag för att ta del av erbjudandet?

För att kunna ta del av erbjudandet av leverans direkt in i din Volvo behöver du följa de steg i guiden här ovan. Först till kvarn gäller. Vid övriga frågor om leveranstjänsten kontakta Caroline Grönedal på direktnummer 013-364762 eller maila caroline.gronedal@maxi.ica.se 

Var kan jag få leverans till min Volvo?

Volvo In-Car Delivery erbjuds av Maxi ICA Stormarknad Linköping till kunder som har sin bil parkerad i Centrala Linköping. Kolla här om du kan få leverans till just din bil:

Kan jag välja leveranstid direkt när jag lägger min beställning?

Hos oss kan du direkt vid beställning välja när du önskar få din mat levererad.

Hur kommer budet in i min bil?

Vi kommer endast att kunna hitta din bil och öppna den under ditt leveransfönster. Det är bara en specifik person som kommer att kunna få tillgång till din bil med den digitala nyckeln och all aktivitet kommer att loggas.

Hur håller varorna temperaturen?

Tänk på att efter det att maten levererats i din bil är det du som har ansvar för maten som du har beställt. Välj därför gärna en leveranstid strax innan du kommer tillbaka till bilen. För att hjälpa dig att säkerställa att maten håller temperaturen använder vi oss av förstärkta kylkassar gjorda av termofilt för att leverera din mat.

Hur fungerar det med lån och återlämning av kylkassen?

Leveransen sker i silverfärgade kylkassar som ställs in i din bil. Sålänge du använder tjänsten så rekommenderar vi att du förvarar påsen i bagageluckan. Om ingen ny beställning läggs inom 14 dygn ska kylkassen lämnas tillbaka till ICA Maxi, antingen till förbutiken eller via Onlines drive thru. Viktigt att du skriver en lapp med ditt namn eller ordernummer och stoppar i plastfickan på framsidan av kylkassen när du lämnar tillbaka kylkassen. Om kylkassen inte blivit återlämnad inom 14 dygn debiteras en avgift på 500 kr. Vid eventuella frågor kring belåningen av kylkassen går det bra att kontakta ICA Maxi Linköpings onlineavdelning på telefon 013-364760 eller skicka ett mail till online.linkoping@maxi.ica.se.

Vad händer om mina varor tar för mycket plats?

Vi försöker i största möjliga mån placera varorna i din baklucka. Om varorna tar ovanligt mycket plats kan det förekomma att vi placerar dem inuti din bil. Vid oklarheter kontaktar chauffören dig. 

Var kan jag parkera min bil för att få en leverans?

Platsen du väljer på parkeringen måste vara tillgänglig för allmänheten för att vi ska kunna leverera till din bil. Är din bil längre än 500 m ifrån den parkeringsplats du valt som leveransplats försvårar det din leverans och det är möjligt att vi inte kan utföra leveransen. Parkera därför så nära som möjligt till den förväntade parkeringsplatsen som du valde vid din beställning.

Måste bilen vara olåst under de timmar som leveransen skall komma till min bil?

Nej, bilen kan vara låst som vanligt. Chauffören kommer kunna öppna din bil genom en digital nyckel, såklart med ditt godkännande. Bilen kommer således endast vara öppen en kort stund när varorna läggs in i bakluckan och låsas igen direkt när leveransen är klar.

Mer information om Volvo In-Car Delivery