Söker vi dig?

Personal på Maxi ICA Stormarknad Råå

Söker vi dig?

Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med ambitiösa människor som delar vår passion för mat och service. Om vi inte har några lediga tjänster just nu är du varmt välkommen att skicka in en spontanansökan.

Lediga tjänster just nu

Skicka en spontanansökan
  • Just nu har vi inga lediga tjänster men skicka gärna en spontanansökan!

Försäljningschef Sophie

Sophie är en av fem försäljningschefer på ICA Maxi Råå. Tillsammans med butikens fyra andra försäljningscheferna, handlaren och butikschefen bildar hon ICA Maxi Råå:s ledningsgrupp.

Sophie har arbetat hos oss sedan 2013 och är försäljningschef över butikens kolonialavdelning. Sophie är på plats tidigt varje morgon för att starta dagen tillsammans med kollegorna. Majoriteten av personalen på avdelningen startar sin arbetsdag redan kl.6 på morgonen för att fylla upp hyllorna och snygga till innan kunderna kommer. Kolonialvaror utgör ca en tredjedel av butikens sortiment så det är många varor som ska fyllas på varje dag. ”Det roliga med mitt jobb är den ständiga variationen och att jag aldrig vet hur dagen kommer bli. Det kan kanske låta jobbigt i någons öron men att lösa de saker som dyker upp under dagen är riktigt kul.”

Rollen som försäljningschef innebär ansvar för personal, försäljning, budget och resultat. Sophies dagar har därför inte bara variation i händelser som dyker upp utan mycket tid går till planering, uppföljning och personalfrågor. En dag kan innehålla allt från bemanningsplanering till ledningsgruppsmöten till möten med leverantörer. En viktig del inom ICA är att medarbetarna ska få möjlighet att utvecklas och få upplopp för ambitioner och drömmar. Som en del i detta erbjuds flera olika utbildningar inom ICA-skolan. ”Vi jobbar i en föränderlig bransch och måste ständigt förhålla oss till ändrande inköpsbeteenden, trender osv. Egentligen helst ligga steget före. Att ha en ständigt pågående omvärldsanalys och de utbildningar jag genomfört genom ICA ger mig en bra grund i mitt arbete.”

Onlineansvarig Pernilla

Pernilla arbetar som ansvarig på butikens onlineavdelning. I vår onlinebutik lägger kunden sin order vilken plockas ihop i butiken av våra duktiga plockteam, kunden kan välja om varorna ska hämtas upp i butikens drive-thru eller om de ska levereras hem till dörren.

På online är det full fart från tidig morgon, klockan 5 på morgonen är de första i plockteamet på plats för att plocka ihop ordrar som ska hämtas/köras ut under morgonen. ”Det finns alltid en tidsslott att följa och eftersom kunden kan lägga sin order enda fram till midnatt kvällen innan vet vi aldrig hur mycket spring som väntar på morgonen.” Utöver själva plockandet av varor är en viktig del i arbetet för personalen på online utlämning och utkörning till kund. ”Online ska fungera som en fullservice och även om kunden väljer att hämta varorna i butik ska personalen se till att påsarna lyfts hela vägen in i bilen. Smidighet för kunden är A och O.”

Pernilla börjar sin arbetsdag klockan 7, då kollar hon antal order, planerar och ser över bemanningen så att allt ska flyta smidigt under dagen. Därefter kollar hon av hur gårdagen gått och tar tag i eventuella hinder och frågor som uppstått. Utöver planeringsmoment har Pernilla mycket kontakt med kunder vilka är såväl privatpersoner som företag. Mycket tid går också till att själv vara med ute i butiken och plocka varor. Då är det full fart runt med handscanner och packvagn i butikens alla gångar.