Din matglädje är viktig för oss.

Din matglädje är viktig för oss.

God mat och fina råvaror är viktigt för oss. Vi väljer vårt sortiment med omsorg och vet att det håller hög kvalitet. Därför får du dubbla pengarna tillbaka om du inte är nöjd med våra färskvaror. Vi kallar det färskvarugaranti. Den gäller för alla våra färskvaror, såsom frukt & grönt, kött, fisk, fågel, ost, bröd och mejerivaror. Ta med varan och kvittot till butiken så hjälper vi dig.

När gäller vår färskvarugaranti?

  •  Färskvarugarantin gäller om du inte är nöjd med kvaliteten på en färskvara du köpt hos oss. 
  • Garantin gäller för alla färskvaror, såsom kött, fisk, fågel, kylda mejerivaror, frukt och grönt, ost, bröd och chark. 
  • Varan måste reklameras inom skälig tid. Det betyder att du ska ta med dig varan till butiken och visa upp den så snart du upptäcker felet. Kom även ihåg att kvitto måste uppvisas.

 

När gäller inte vår färskvarugaranti?

  • Garantin gäller inte för varor som inte är betalda, det vill säga varor du
    hittar i butiken, men ännu inte köpt. 
  • Varor som har nedsatt pris p.g.a. kort hållbarhetsdatum ersätts inte med dubbla
    pengarna tillbaka (de ersätts med varans pris om de inte håller kvalitet). Vår färskvarugaranti
    påverkar givetvis inte de rättigheter du som kund har enligt lag.