Hoppa till sidans innehåll

Siri Barje bjuder på mellanmål som är enkla att förbereda och förvara i kylen. Här är sex mellisidéer för stor och liten hunger, på språng eller i lugn och ro.

Recept och styling Siri Barje Foto Johanna Åkerberg Kassel
Tips: Här hittar du alla våra recept på mellanmål! 

  • Grön smoothie med päron och spenat

    Grön smoothie med päron och spenat

    En färgstark smoothie som piggar upp! Med grönsaker i blir den lite extra näringsrik. Vår gröna smoothie görs av bland annat spenat, gröna ärter, päron och jordnötssmör. Bara att mixa och servera, slurp!

    - Grön smoothie med päron och spenat

    Spara

  • Vegopastej

    Vegopastej

    Vill du göra en vegansk variant på pastej, som passar perfekt som smörgåspålägg? Prova vår vegopastej med bland annat kikärter, salladslök, soltorkade tomater och valnötter.

    - Vegopastej

    Spara

  • Mandelbars

    Mandelbars

    Bars är toppen som mellanmål när blodsockret behöver en snabb boost! Gör egna mandelbars av en smet med mandel, torkad frukt och frön som gräddas på en plåt i ugnen och skärs upp i lagom stora bitar.

    - Mandelbars

    Spara

  • Veganska bananpannkakor

    Veganska bananpannkakor

    Bananpannkakor är enkelt att göra och perfekt som frukost eller mellanmål! Dessutom så gott att det går hem hos både stora och små. Här är ett veganskt recept på den klassiska bananpannkakan, utan ägg och med växtbaserad dryck.

    - Veganska bananpannkakor

    Spara

  • Overnight oats med kokosmjölk

    Overnight oats med kokosmjölk

    Overnight oats – frukost eller mellanmål som lagar sig själv i kylen medan du gör något annat. Resultatet är en kall gröt gjord på havregryn, chiafrön och kokosmjölk. Toppa gröten med dina favorittillbehör, som hallon eller blåbär.

    - Overnight oats med kokosmjölk

    Spara