Hoppa till sidans innehåll

Är du sugen på lite extra nyttigt fika? Här är recepten för dig! Gör egna rawfoodbollar eller baka nyttigt bananbröd. Och missa för allt i världen inte vårt recept på mangobollar.

Recept Sofia Nilsson Styling Linda Berlin Foto Lennart Weibull
Tips: Här hittar du alla våra recept på lite extra nyttigt fika!

  • Mangobollar

    Mangobollar

    Som nyttigare fika: gör egna mangobollar! Dessa rawfoodbollar är en typ av dadelbollar med torkad mango, cashewnötter, mandel, kokos och frisk smak av citron eller lime.

    - Mangobollar

    Spara

  • No bake cheesecake med blåbär

    No bake cheesecake med blåbär

    Denna frozen cheesecake är en variant på en no bake cheesecake med blåbär på en nötbotten som skärs i rutor, bars eller bites vid servering. Vegansk, raw och oemotståndligt god som lite nyttigare fika eller dessert!

    - No bake cheesecake med blåbär

    Spara

  • Glutenfri banankaka med choklad

    Glutenfri banankaka med choklad

    Sugen på ett nyttigare bananbröd till fikat? Gör en saftig, glutenfri banankaka med choklad och bananer som enda sötning. Perfekt när du har mogna bananer över!

    - Glutenfri banankaka med choklad

    Spara

  • Snickersbollar

    Snickersbollar

    Dadelbollar med jordnötssmör är en typ av rawfoodbollar med smak av snickers – salt jordnöt och söt choklad i en salig blandning! Förvara dessa jordnötsbollar i frysen och ta fram när du vill ha ett lättare mellanmål eller lite hälsosammare fika.

    - Snickersbollar

    Spara