• Vanliga frågor - ICA Spara

    13 frågor
    • Hur kommer jag igång med ICA Spara?

      1. Ladda ner appen ICA Spara på App Store eller Google play
      2. Logga in med ditt Mobila BankID på samma enhet
      3. Anslut dina banker eller kreditkort. Klart!

    • Vad behöver jag för att använda ICA Spara?

      1. Mobilt BankID
      2. ICA-konto, har du ett ICA-kort så har du också ett ICA-konto.
      Har du inte ett ICA-kort så kan du beställa ett på:

      www.ica.se/ansökan

    • Hur kommer jag i kontakt med ICA Spara för användarsupport?

      ICA Spara kontaktar du via vår email icaspara@ica.se, antingen direkt i appen under profil / Feedback eller direkt på ovan mailadress. Vi läser alla email vi får, och svarar normalt inom 1-2 dagar.

    • Hur fungerar kategorisering?

      ICA Spara kategoriserar automatiskt dina transaktioner till olika kategorier baserat på det mest vanliga utfallet. En del transaktioner som inte kan matchas kommer upp som "okategoriserade" och de kan du kategorisera manuellt.

    • Kan jag skapa egna kategorier?

      Nej, det går tyvärr inte, så ibland får du kanske använda någon "övrig"-kategori.

    • Hur ser jag mina räkningar och återkommande betalningar?

      Under räkningar kan du enkelt se vad du hittills betalat under perioden, samt se vilka kommande betalningar du har. Alla dina regelbundna betalningar samlas sedan upp under återkommande.

    • Kan jag själv lägga till ett avtal under kommande räkningar?

      Inom snar framtid kommer du kunna lägga till ett avtal manuellt under räkningar.

    • Vad är Min mat?

      Under Min mat ser du din matekonomi samt vad och var du handlar din Mat & dryck. Dina inköp summeras upp till en matkasse för att illustrera dina matinköp för olika butiker.

      Här finner du även delar av ICA tjänsten Mitt klimatmål som visar hur ditt klimatavtryck i CO2 ser ut på det du köper från ICA.

    • Kan jag aktivera Mitt Klimatmål i appen?

      Om du inte aktiverat Mitt klimatmål kommer du länkas över till www.ica.se för att aktivera.

    • Hur synkar jag banker och kreditkort?

      Första gången du använder ICA Spara måste du synka med minst en bank eller ett kreditkort. Därefter uppdaterar du dina transaktioner med "uppdatera" ikonen längst upp till vänster under Min Ekonomi.

      Vill du lägga till eller ta bort en bank, ett kreditkort, eller unika konton, gör du det under Profil / Hantera banker.

      Har du problem med att synka banker och kreditkort så prova igen efter en kort stund, eller testa att synka en bank i taget. Upplever du fortsatt problem med att synka banker, skriv till oss, så vi får tillfälle att åtgärda eventuellt fel.

    • Vilka banker stödjer ICA Spara?

      • ICA Banken, Handelsbanken, SEB, Nordea, Swedbank, Marginalen, Forex, Länsförsäkringar Bank, Danske Bank, och Skandiabanken.
      • SAS MasterCard, Circle K MasterCard och Norwegian Bankkort.
      Snart kommer även American Express, OKQ8, Remember card, Eurocard privat och Coop bankkort.

    • Hur avslutar jag mitt ICA Spara konto?

      Vill du avsluta ditt ICA Spara konto gör du det under profil / Ta bort konto, då avslutas ditt ICA Spara konto och all din data inkl. personuppgifter raderas direkt. (Ditt ICA kundkorts medlemskap förändras inte)

    • Hur hanterar ICA Spara mina personppgifter?

      För att du ska känna dig trygg med ICA Spara förklarar vi här hur vi hanterar din säkerhet och din data.

      • Inloggning sker endast med Mobilt BankID och du loggar ut ur ICA Spara appen när du själv vill.
      • All kommunikation i ICA Spara är krypterad.
      • All din data inkl. personuppgifter lagras krypterat och används endast under den tid som du är aktiv ICA Spara användare. Läs mer om vår hantering av personuppgifter och våra ändamål i vår integritetspolicy.

      Integritetspolicy - ICA Spara