Hej!

Du verkar ha en gammal webbläsare. Uppdatera för att få ut det mesta av ICA.se.

ICA-dietisten tipsar

Nyttigare vardag

veckomeny v. 47

Ät gärna fisk tre gånger i veckan – minst! För att du ska nå en bra bit på väg har ICA-dietisterna listat två goda fiskrätter på veckans meny. Smaklig spis!

LÄS MER: Så här har vi satt samman våra nyttiga veckomenyer

  • Måndag – Lime - och ingefärsbakad torsk med grönsaker i röd curry

    Måndag – Lime - och ingefärsbakad torsk med grönsaker i röd curry

    Den här bakade torsken, med curry, lime och ingefära, är en exotisk och riktigt mumsig middagsrätt! Servera gärna med matvete och lite kokoschips på toppen. Under 45 minuter.

    Lime- och ingefärsbakad torsk med grönsaker i röd curry

  • Tisdag – Sötpotatis med vitlöksyoghurt och körvelstekta grönsaker

    Tisdag – Sötpotatis med vitlöksyoghurt och körvelstekta grönsaker

    En riktigt lyxig vegetariskt rätt! Sötpotatis innehåller fiber, vitaminer och mineraler. De mättande sojabönorna är rika på protein, fiber och folat. Smaklig tisdag! Under 45 minuter.

    Sötpotatis med vitlöksyoghurt och körvelstekta grönsaker

  • Onsdag – Ljummen sallad med tomatrostad brysselkål och basilikalimeyoghurt

    Onsdag – Ljummen sallad med tomatrostad brysselkål och basilikalimeyoghurt

    Möt hösten med en ljummen sallad. Brysselkål är en god och nyttig grönsak som bidrar med gott om C-vitamin och folat. Servera gärna stekt kyckling till. Under 45 minuter.

    Ljummen sallad med tomatrostad brysselkål och basilikalimeyoghurt

  • Torsdag – Lax, fetaost och grönsaker

    Torsdag – Lax, fetaost och grönsaker

    Lax innehåller massor av protein, D-vitamin och nyttiga fetter. Tillaga den i ugnen, under ett täcke av kesella, fetaost och rosmarin. Servera tillsammans med färgrika grönsaker. Så enkelt och så gott! Under 60 minuter.

    Lax, fetaost och grönsaker